De ce învățământul are retard (II)

0
1624

Salutări, cu noaptea-n cap, excelență Ișfan. Stop!

Auzi? Pot să-ți spun Ișvan? Sună mai… agale. Zic!

Cazul pe care-l voi relata astăzi cred că nu poate fi rezolvat decât dacă dumneavoastră și profesoara direct implicată aveți o “diplomă de etică”. Nu sunt o piedică în calea progresului, deci nu critic “diplomele de excelență” primite pentru organizarea olimpiadelor naționale la Gorj. Doamne ferește!

Dar, totodată, hai să vă expun o situație de toată jena ce băltește în ograda dumneavoastră.

Este vorba de Claudia D., o copilă înscrisă la Școala Generală C-tin Brâncuși (Nr 12). Despre problemele fetei vă voi expune documente ce atestă starea acesteia, stare ce se agravează din cauza atitudinii unei domnițe profesoare care… pare că nu mai are nervi.

Mare atenție! Nu mai are nervi pentru un copil care nu enervează pe nimeni! De reținut că fetița aia stă cuminte, în banca ei, și nu trebuie decât să-i dai de lucru… nu pentru a deveni olimpică ci pentru a-i da dreptul la o viață normală!

Diagnosticul este crunt, mai ales pentru un copil de numai 14 ani! Și la toate astea se adaugă și un strabism divergent alternant, nistagmus congenital, astigmatism miopic compus. Cu ochiul drept vede în proporție de 16%, iar cu stângul 30% (cu ochelari)

Când aveti în sistem o mână de copii cu genul ăsta de probleme, copii pașnici de altfel, nu văd cum încercați sa-i integrați atâta timp cât atitudinea cadrului didactic este de toată jena. Este de neînțeles, pentru mine cel puțin, cum doamna profesoară Ganea Mariana nu reușește (măcar prin omisiune) să-i creeze fetei un mediu normal.

Subliniez faptul că îi cunosc părinții de peste 10 ani, cunosc situația reală și pot spune, cu mâna pe inimă, că oamenii ăia au făcut și fac tot ce le stă în putință pentru a integra copilul, atât cât se poate, într-o lume “normală”! Am pus ghilimelele fiindcă, la momentul actual, pare că trăim într-o lume anormală și neîncăpătoare. Să nu mai spun că este dezumanizată pe alocuri. Chiar multe ”alocuri”! (Realizați că fac un mare efort să fiu decent)

În fine, spuneam în titlu că învățământul are retard.

Sincer? Așa și este! Școala a devenit o cafenea pentru unele cadre didactice. Pentru alții, mai înfipți, a devenit chiar o buna afacere. Nașpa!

Cred că am 7-8 drumuri pe la ISJ, începând cu cazul Buică și continuând cu fel și fel de spețe, de la terenuri dispărute din curțile liceelor, prăvăliile răsărite peste noapte, utilizarea sălilor de sport de tot felul de gujbeți și, nu în ultimul rând, de “înstrăinarea” grupelor de juniori de la LPS către clubul privat al lui Nicolae Sarcină! La toate acestea se adaugă multitudinea de ore plătite către cadre ce nu prestau.

Mișto! Mișto că ne luați la mișto, excelență! Țineți ritmul cu întreg aparatul bugetar. Unii muncesc ”pe bune”, iar alții se prefac ”pe bune”. Suntem bine. Adică suntem pe dracu!

Săptămâna viitoare voi invita în emisiune părinții fetei și pe această cale lansez o invitație oricui dorește să participle, alături de noi, pentru a aprofunda  problemele cunoscute din învățământul gorjean.

Pe când o diplomă de etică pentru Învățământul gorjean? Este mai mult decât necesară!